lördag 22 december 2012

Jul-"glädje"!

En & en halv dag kvar,
sen äre julafton.
En ensam jul... som vanligt.
Gillar inte julen,
av flera orsaker,
sku vara lättare att genomlida den,
mä sällskap.
Har i alle fall voffarna,
som tur är :)

Idag har jag enbart legat i soffan & glott på burken,
har inte orkat mer än så.
Har förmodligen en liten propp i benet eller nå,
så får vila så den löser upp sig,
för sjukhuset vägrar jag besöka!!!!

Ska ägna kvällen åt att göra,
de jag gör varje år vid den här tiden,
sitta & svära ve & förbannelse åt "pappa",
hur han sabbat julen för mig,
glömmer aldrig den 23/12.
Precis som jag aldrig glömmer resten av
allting den vedervärdiga människan ställt till mä.
Snart är han förhoppningsvis bakom lås & bom,
 där as som han förtjänar att vara....
Nepp, nu sparar jag ilskan, tankarna åt mig själv.

Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar