söndag 13 november 2011

Moderskapets besök.

Moderskapet har vart här i några dagar,
eller sen i torsdags rättare sagt.
Trevligt mä lite sällskap,
synd att "dem små" ( 16 & 13 åringarna ) inte vart mä.
Saknar dem också,
nå djävulskt.

I fredags vart vi på möte mä massa folk ifrån kommunen,
verkligen givande...... eller inte!
Dem sa bara de gamla vanliga:

"Du behöver mer hjälp"

"Men de får du inte"

"Tänk på ditt ordval"

"Straffregistret ser nog inte bra ut du"

"Du kanske ska drogtestas två ggr/vecka"

"Stickprover, så du inte vet vilken dag de blir"

Mja, ungefär så lät de, inge ovanligt mä andra ord...


Men imörra, ska jag & 1 handläggare + 1 soc-assistent åka
& glo på nå ställe, blir intressant de.
Får se om de är nå att ha,
eller om de blir diss och en onödigt lång bil-tur bara,
men men, kommer ut lite i varje fall om inte annat, haha.
Får la se de på de viset.

Detta innebär att jag ska kliva upp tidigt,
om jag lyckas somna.
De äre tummen nedåt för alltså.
Varje gång jag har en tid att passa på morgon,
så sover jag alltid som en stock,
av nå märklig, kosmisk anledning... hmpf!

När moder vart här så släpade jag iväg henne till berget,
köpte lite nya skor,
sen in på favoriten IKEA (:
Behövde lite shitt där ifrån,
dock påpekade moder att jag inte fick stjäla i snabb-kassan,
utan skulle scanna in alla varor ( vilket jag gjorde ) !
Hahaha, de vart nog de hon vart mest nervig över faktiskt.

Sen har vi bara tagit de lugnt,
hade rätt kraftig bröstsmärta & arytmi igår,
så då låg jag mest bara,
medans mammsen diskade, städade lite & plockade.

Hon drog hemåt vid tio-snåret nu på morgon,
så de vart upp tidigt idag mä.
Vid kl 9,
är fortfarande sjukt trött efter att hjärtat höll på igår.
Känner mig halvt om halvt död, typ...
& man blir inte direkt pigg utav hjärtmedicinen heller,
snarare tvärsom faktiskt.
Man blir seg, får hicka & ser dassig ut.
Fast de gör jag ju före mesta i vanliga fall också,
men ändå.


Idag ska jag vila, vila, vila!
& fan den som stör.
Näe, inte redigt, beror på vem de är.
Men äre dem blå-klädda facist-svinen,
så ryker dem på skäll som heter duga!!

För nu får dem fan låta mig vara,
har räknat ut,
att som vittne i de där mordförsök-målet,
så har jag hörts nästan 5 ggr.
Vilket är sjukt!
Eftersom jag inte vet nå,
har sagt allt jag vet & minns.
Synd bara att vi har Kalle Anka-snutar i de hära landet...

Jahapp,
då lyckades jag racka ned på snuten i de hära inlägget mä, yeay! :)


Nepp, ska nog äta lite nu...


Ses!







Oroa dig inte N,
finns ALLTID här.
& saker löser sig,
That, i'll know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar