söndag 4 mars 2012

Das idiotas is blogging...again!

Mycket grejer har vart på tapeten i mitt liv,
sista tiden.
Därav "blogg-torkan".
Men nu har i varje fall vissa prylar rett ut sig.

Kan ju börja mä att berätta ( eftersom nu alla ändå vet, att de vart jag).
I september, fick jag ryck, på en viss myndighet,
ringde & sa lite onödiga grejer, i ilska.
Vart i varje fall rättegång angående detta i februari,
och nu den 23:e februari, kom domen.
Dömdes till skyddstillsyn,
mä två särskilda föreskrifter,
samt ett skadestånd till kommun & två individuella soc-damer,
som sammanlagt blev runt 130 000 :- .
Jag är inte nå stolt över de jag gjorde,
men jag hade mina anledningar.
Det vet dem som känner mig, om varför.
Därav att jag slapp fängelsestraff,
rätten, åklagaren såg dessa förmildrande omständigheter,
och gav mig därför detta straffet istället,
vilket jag är helt ok mä.
Jag gjorde fel, och tar därmed straffet.
Efter rättegången vart slut,
fick jag en ursäkt, som jag inte räknat mä.
En handläggare som vart inblandad,
bad om ursäkt, för att hon aldrig gjorde nå,
när jag vart liten.
Hon insåg nog, att om dem hade öppnat sina ögon redigt,
hade mitt, min familjs liv inte slutat såhär,
som de har gjort.
Värmde i alla fall, att hon hade vett att be om ursäkt,
de betydde oerhört,
speciellt mä tanke på att ursäkter är nå som jag sällan får höra.
Så de känns faktiskt, helt okej mä domen.

Sen hare vart annat tjaffs å shitt,
ungefär som vanligt, typ.
Men, de är la sånt man får räkna mä om man heter Eriksson.
De är nå jag har vant mig vid,
lugn & ro, får man icke förrän i graven.

Har inte dock bara vart dåligt som inträffat i mitt liv,
är nu färdig inställd på min ADHD medicin, najs må jag säga.
Livet känns helt annorlunda nu,
den medicinen är en "Life-saver".
& om 10 månader,
beräknar läkaren att allt benzo skall vara ut trappat,
fan så härligt.
Äntligen bli av mä dessa gift-mediciner,
känns som om jag suttit fastkedjad vid de helvetes-preparaten,
å nu äntligen släpps jag fri.

En sak jag verkligen lärt mig, the hard way,
är att Benzo bara är skit, ett dumt påhitt som nå idiot uppfann.
Sure, den hjälper till viss del, i början.
Men beroendet man får efter de,
hur tolerans nivån bara stiger.
De är rena skiten,
tror nog ärligt,
att de är enklare att lägga ned heroin,
än vart de är mä benzo.
Inte för jag gått på heroin,
men de är nog fan enklare & bli av mä ett sånt beroende.
Well, ska bli skönt å bli benzo-fri i alla fall.
Det vart de jag ville få fram,
trots att jag drog en utläggning före, haha.
Som jag visst alltid gör,
men får göra som alla andra,
skylla på mina diagnoser ;)

Nästa bra grej, är att nya vovven Leo,
anpassat sig helt till att bo här, mä mig & Rexx.
De är redigt najs, Rexx har en "brorsa",
och har blivit lite lugnare, tro't eller ej.
Men så äre :)





Bästaste, jag finns alltid,
näru behöver mig.
Glöm ALDRIG de,
jag sviker aldrig,
de vetu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar