onsdag 23 maj 2012

Tankar som snurrar i skallen.

Sitter & tänker mig tillhaks ett par år,
när jag bodde i småland, innan kräket vart polis-anmäld,
innan hjärnskadorna.
Festa vart ju najs,
men såhär i efterhand är jag nog glad att jag kom därifrån,
faktiskt.

Började lätt mä massa alkohol, för ofta.
Sedan övergick de till piller & tyngre skit, som amfetamin.
Men jag förstår idag, varje amfetamin vart så lockande för mig.
pga ADHD:N, nu när jag medicinerar mä Conerta så
uppnår jag nästan samma lugn inombords, som tjacket gav mig.

Minns hur vi brukade sitta, i princip varje kväll,
hinka öl, pillertrilla & dra linor som galningar.
De saknar jag inte,
men jag saknar folket,
de vi gjorde vart ej bra,
men faktum är att vi hade de rättså kul, mycket skratt.
Många snurriga minnen därifrån som jag nog inte kan glömma,
alls. På gott & ont.

Sen saknar jag hjälpen jag fick där nere,
de personer som hjälpte mig,
ni ska veta att ni är guld värda,
varenda en utav er.

Saknar naturen där okså,
okej de finns natur här uppe okså,
men inge slår en sommar på höglandet,
im lovin it!

Men tänk idag, för nästan tre år sedan,
vart jag intrasslad i missbruk,
idag sitter jag här, nykter & drogfri.
Är utan tvekan stolt över mig själv,
för de är ingen enkel match att fajtas.

Hmm, nog om detta.
Nu äre ju The Big Bang Theory på tv ;)






                                                           Every day, i wonder......



Tjippelipp!

2 kommentarer:

  1. bra att du tog dig ur skitet syster!
    saknar oxå när du bodde i småland..
    Vi kunde ses oftare än vi gör nu.
    Längtar som fan t sommar när vi kommer upp till dig, ska bli jätte kul. saknar dig!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smålandet vart bra på sitt vis, men hade sina nackdelar.

      Ska bli kul, saknar er <3

      Radera