söndag 23 januari 2011

Söndag, evinnerliga plågor.

Ligger på moders soffa, som alltid & vilar mig.
Hjärtat knasade värre än vanligt igår,
så jag & moder fick fara in till lasarettet.
Usch och bläää, verkligen ingen hit alltså.
Väl inne där, så fick man byta om till en sån dära
ful vit skjorta, såg la ut som kom & hjälp mig dö typ, haha.
Dom tog ett EKG, sen så vart det att vänta på läkaren.
En lång väntan, tror det tog en timme innan hon dök upp.
I väntrummet så satt det 4 pers, som förde massa liv,
vart as irriterad, för dels så skrek dom och betedde sig som svin,
sen så vart dom höga som hus,
istället för att jag skulle vråla,
så gjorde moderkaka det istället,
hon sa till dem att knipa,
och att det faktiskt vart ett sjukhus,
där människor är sjuka och behöver lugn och ro.
Efter att moder vrölade,
så fick vi ett nytt rum,
där det vart tyst som i graven.
Haha najs prajs :)
Efter ett tag så stapplade läkaren in,
en redigt trevlig dam må jag säga.
Hon ställde massa grundliga frågor,
sen så undersökte hon mig.
Har sämre förmåga på vänster sida tydligen.
T.o.m känseln krabbar,
hon stack mig med en tandpetar-liknande pryl,
och jag kände inte det,
bara när hon stack mig vid halsen,
då vrölade jag som en stucken gris, haha.

Dem tog massa prover,
bland annat hjärt-enzym prov.
Det tog en timme för dem att analysera.
När dem väl kom tillbaks så såg allt skapligt ut.
Fick massa medicin med mig hem,
och sen vart det klart.
Skönt, hatar verkligen sjukhus.
Taxin vart naturligtvis försenad.
Den skulle komma 21:55,
men kom 22:15, han kanske vart analfabet
och kunde inte läsa vilken tid han skulle hämta.

Men men, han körde i rally fart hem,
istället för att bromsa ner till 60 vid Eldsberga
så brände han på i 110, oj oj, skoj.
Vi kom snabbt hem, vilket vart skönt.
Vart ashungrig,
åt bara en risi-frutti och massa negerbullar på akuten.
Blev Ungsstekt falukorv och päremos till mat när vi kom hem,
lillasyster vart huslig och hade lagat till det,
så det vart bara för oss att hutta in käket i micron.

Jaa, sådär såg min gårdagskväll ut,
what a day alltså.
Hjärtat känns i alla fall lite bättre,
men jag är seg och dan fortfarande,
plus att foten fortfarande värker, buhuuu.
Justas, måste berätta.
Låg på den dära sjukhus sängen igår,
och hade nästan somnat,
då får moder för sig att rätta till madrassen,
hon tar tag i den och ska rätta till den,
men istället så flyger jag iväg,
och trillar helt ur sängen på andra sidan,
AJ, säger jag bara,
så det kan gå alltså.

Idag så blire lugnt & slappe,
bara tare lugnt, fan så skönt.
Kan verkligen behövas.

Ikväll blire bingolotto med käraste familjen,
najs prajs :D
Hoppas på vinst,
men men,
kanske inte skall räkna mä det
när lotterna köps i Knäred,
haha.


Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar