tisdag 9 februari 2010

Just an ordinary day in "paradise".

Jahapp, ännu en dag, en snöig sådan. Snön bara vräker ner, där fick jag som vart optimist och skrev att den nog skulle smälta dän.

Dagen har ägnats till att kontakta diverse myndigheter, verkligen inte det roligaste som finns, men det måste göras. Är så trött på att reda i allt, det står mig långt upp över halsen.

Att ha och göra med statliga myndigheter är snarlikt som att spela bingo-lotto.
Allting hänger på i vilket län man bor i, hur dom arbetar, etc.
Trodde det fanns lagar, men allt är ju relativt, finns alltid undantag.
Är det verkligen såhär det skall vara?!
Lika för alla, gapar politikerna högt och tydligt om,
men med facit i hand så handlar det oftast om vem man är, ens etnicitet, bakgrund, osv.

Förtroendet för Sveriges rättsväsende är lika med NOLL här för tillfället.
Myndigheter som är till för att skydda oss, gör tabbar.
Tabbar som kan kosta andra människor livet i värsta fall.
Och allt dom har att säga är:" Det är helsikes fel, förlåt, det är oförlåtligt, jag vet."


Nu skall jag bänka mig framför tv-spelet ett slag, där äre i alla fall jag som bestämmer reglerna ;)

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar