torsdag 16 december 2010

Cepe-natt.

Vaknade upp inatt,
helt jäkla kallsvettig och abstinent, usch.
Hjärtat pumpade på i 140,
fick ta min hjärtmedicin och sätta mig upp och försöka att andas.
Inte för att det blev nå direkt bättre,
men hjärtrytmen sänktes till 110 åtminstone,
det är ju alltid nå i varje fall.

Full utav ångest och knepiga tankar,
blää, kunde inte direkt få nå ro alls efteråt.
Mina fötter och vader är svullna också,
förstår inte varför mitt hjärta strular såpass mycket som det gör.
Har svårt att gå,
och jag blir anfådd och flåsig av att bara ligga i soffan.
Så att vara ute och kuta i snöstormen idag är ju totalt uteslutet.
Får spendera dagen i soff-läge,
under en tjock filt med en bra bok.
Det vill säga, om ifall jag har ro till att läsa nå idag,
annars blir det ju en smula problematiskt.
Nåväl, får la bli tv annars,
men det vore najs att kunna läsa lite faktiskt.


Friid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar