lördag 18 december 2010

Igår dårå.

Igår så fick jag knalla åt läkaren,
min astma har kommit tillbaks, och den är värre än någonsin förut,
verkligen inte alls kul.
Fick lite nya mediciner,
så förhoppningsvis så skall jag klara mig rätt hyffsat med dem.
Vi får la se helt enkelt.
Fick även mera hjärtmediciner,
eftersom det har en tendens att krabba ständigt,
surt, sa räven.
Är bara 23 år,
men min kropp beter sig som om den har fått för sig att den vore 83.
Motion och bättre kost står på listan över förändringar,
2 km om dagen skall promeneras, usch usch.
Bara att bita tag i det sura äpplet och knalla,
så jäkla jobbigt kan det ju inte vara, eller??!


Vart och handlade käk igår,
och tro't eller ej men det enda onyttiga i min korg vart en rulltårta och en ostkaka,
resten vart nyttiga prylar, frukt och grönt bland annat.
Vart ju helt chockad själv faktiskt, haha.

Efter shoppingen igår så vart jag över till Melinda en runda,
drack en kopp kaffe och kacklade, najs.
Efter kaffe-pimplandet så vart det promenad,
strängt, men det gick skapligt ändå,
vi knallade med deras tre hundar,
en åt gången,
eftersom dom är lite bångstyriga och inte är så enkla att gå med samtidigt.

Nu så ska jag ut och gå min 2 km:rs promenad med Rexx,
brr i kylan och snöandet.
Mindre kul, men det är ett måste..
På med vantar, tjocke-jacka, mössa & halsdduk,
och ett fett brett smile, haha! *ironi*

Fridens gott folk!

5 kommentarer:

  1. Det du skrev om att afrikaner har ol?
    Jo de har manga olika olsortet och drinker for den delen ocksa det och andra olika sorters alkohol, iaf har i Tanzania.

    SvaraRadera
  2. Hej! Oh, tack, har alltid undrat det.
    Hoppas att du har det bra där nere i Afrika och att du är rädd om dig Camilla.

    SvaraRadera
  3. Haha, na de har ratt manga olika olsorter och de ar faktiskt godare an de hemma i svergie.
    Jo tack allt ar bara bra och nu ar det ju snart jul ocksa.
    Hur ar det med dig?

    SvaraRadera
  4. haha okej, tur jag har dig, som kan ge mig svar på allt jag grunnar på.

    Det är väl inte så bra här tyvärr,
    mycket sjuk & så har jag mist en nära,
    trist, men de är väl så livet är.

    Hoppas allt är fint där nere,
    och att du får uppleva redigt mycket kulheter Camilla.

    God jul på dig,
    och kom ihåg, du måste vara rädd om dig!

    SvaraRadera
  5. Haha, ja verkligen. Det vart ju sa intressant svar :p
    Jassa vad trakigt, en van eller? Jag beklagar. Du verkar verkligen inte ha tur pa din sida ma jag saga.
    Jo tack har nere ar det kanon bra :) sol och varme sa inget att klaga pa dar, men ingen direkt julkansla kan man ju inte pasta.
    MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR.

    SvaraRadera