fredag 24 december 2010

Julafton.

Julafton dårå, glad jul, eller var man nu säger.
Sitter och råhostar lungorna ur mig,
helvete så träligt det är att vara sjuk.
Har vart dassig i ungefär en vecka,
och jag som trodde att jag skulle vara bättre tills idag,
men icke sa nicke.
Kan inte djupandas,
så det är ruggigt svårt att få i sig astma-medicinen.
1177 rådde mig till att åka åt sjukhuset,
dom misstänker att jag har lunginflammation.
Men nej nej, jag ska INTE åt sjukan idag,
blir hellre hemma och hostar och flåsar faktiskt.
Tänker inte sabba julafton genom att häcka på akuten i flera timmar.


Nu så äre snart Kalle Anka på tv:n,
ska dra upp volymen och lyssna på det medans jag lagar till käket.
Börjar bli hungrig som fan faktiskt.


BrooBroo, och god jävla jul =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar